Ring til vores kundeservice
Vi sidder klar til at hjælpe dig. Ring til os, hvis du har spørgsmål om afhentninger, regninger, tilpasning af din aftale, beholdere osv.
Her på siden kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål. Du kan læse dem under "Aktuelt fra kundeservice" eller "Er du i tvivl om noget?"
Aktuelt fra Kundeservice
Ny affaldsordning
2021 bliver året, hvor vi skal byde den nye affaldssortering velkommen!
Som virksomhed har I ansvaret for jeres genanvendelige affald, mens jeres kommune har ansvaret for affald til forbrænding og deponering.
Det betyder derfor også, at jeres affald skal sorteres i hele 10 fraktioner:
Plast, metal, glas, pap, papir, organisk affald, mad- og drikkeemballage, farligt affald, restaffald og fra 2022 tekstil.
Covid-19
Da Covid 19 stadig har stor indflydelse på dagligdagen ude ved vores kunder, arbejder vi løbende på at tilpasse kørsel og behov i hele landet.
Oplever I ændringer, som har indfluerer på jeres behov, så må I meget gerne ringe eller skrive til os, så vi kan hjælpe.
Nyt IT system
Vi har netop implementeret nyt IT system hos Daka ReFood. Det betyder at der desværre ikke er adgang til statistikker fra før 28/9 på kundeweb.
Har du brug for statistikker fra før denne dato, så sidder vores kundeservice parat til at hjælpe.
Få ombyttet din oliebeholder
Er du allerede kunde hos Daka ReFood og har du brug for at få ombyttet din oliebeholder? Klik herunder, udfyld formularen og læn dig tilbage. Vi afhenter snarest muligt.
Er du i tvivl om noget?
Vi hjælper gerne! Her er de spørgsmål, vi ofte får.
Hvad sker der, hvis jeg smider noget forkert i madaffald, fx en smørbrik?add
Vi er rigtig glade, når madaffaldet er helt rent. Men fortvivl ej, hvis der smutter en smørbrik, serviet eller plastikgaffel med ned i beholderen. Vi sorterer det nemlig fra i vores forbehandlingsanlæg.
Er du i tvivl om, hvad der må komme i beholderen, så se vores sorteringsfilm lige her.
Må jeg smide komposterbart materiale i beholderen?add
Komposterbart materiale kan desværre ikke kommes i beholderen. Poser, tallerkener og service af komposterbart materiale tager op til et par år at nedbryde. Genanvendelsesprocessen i biogasanlægget tager kun en måneds tid og derfor er der ikke tid nok til at nedbryde materialerne.
Da vi leverer ren gødning tilbage til landmændene må det ikke indeholde rester af service, heller ikke selvom det vil kompostere indenfor et par år.
I Danmark er der ikke udviklet områder til storkompostering af disse materialer, så hvis I bruger dem, må I selv lave en kompostbeholder til dette, hvis I gerne vil udnytte materialets kvaliteter.
Hvordan ser jeg, hvor meget madaffald vi har smidt ud?add
Du kan logge ind på dit eget kundeweb oppe i højre hjørne.
Dit brugernavn er det telefonnummer, som du er oprettet med.
Din adgangskode er debitornummeret, som kan findes på din faktura.
Vi har problemer med maddiker i beholderenadd
En god løsning er at drysse et godt lag køkkensalt i beholderen og rundt ved låget. Du kan også lukke beholderen ekstra tæt med køkkenfilm i åbningen.
Vi anbefaler at beholderne står et køligt og skyggefuldt sted for at undgå lugtgener.
Hvordan får jeg en ReFood Organizer?add
Du kan bestille ReFood Organizer her på hjemmesiden. Bestil ReFood Organizer.
Den bliver leveret direkte til adressen af Danske Fragtmænd, som har leveringsdag hver onsdag. Den leveres altså ikke sammen med ReFood beholderen.
Har du bestilt ReFood Organizer på en mandag eller tirsdag, må du vente helt til onsdag ugen efter med at pakke vidunderet ud .